sâmbătă, 16 iulie 2011

Proiect restaurare 2

In stare perfecta Praktica LTL3, salvata dintr-un maldar de camere, multe defecte si foarte uzate, impreuna cu teleobiectivul din imagine, si el in stare aproape perfecta.

Pana acum, camera a fost curatata si testata temeinic. Urmeaza sa cumpar si ceva lentile alternative de portret (mi-a fost indicat un Sonnar 135mm) precum si unul de peisaj (ori un Flektogon 35mm/2.8f ori 28mm 3.5f);
Posibil teleobiectivul sa sufere si o curatare a lentilei din spate, dat fiind ca este necesar, dupa ce mai studiez putin cum se face operatiunea. In rest camera asteapta sa fie incarcata cu cele doua filme pe care i le-am achizitionat in amintirea vremurilor trecute.
Multumiri domnului de la "Atelierele Albe" pentru indicatiile date.

Editare ulterioara: Amprenta de pe ultima lentila nu mai exista datorita demontarii si curatarii in conditii excelente. Pentru operatie am sacrificat o penseta medicala pe care am ascutit-o la varf cu polizorul.
Momentan nu reusesc sa deschid inelul frontal pentru a sterge niste iluzorii fire de praf de pe prima lentila. Ma mai gandesc daca mai incerc.


Editare si mai finala-Toate lentilele (4 buc) sunt curate si lipsite atat cat se poate) de praf.
S-a desfacut lentila ultima prin spatele obiectivului si s-a curatat. S-a confectionat o scula pentru degriparea inelului frontal ce tine lentila din fata si s-a curata si aceasta. Urmatoarele doua lentile din spatele ei s-au curatat si ele temeinic si s-au remontat.
Inelul de focalizare s-a revopsit in zona in care avea mici urme cosmetice de uzura.
Filetul mecanismului de focus s-a uns cu ceva vaselina siliconica- si acum se misca ca nou.
La montajul acestui inel s-a verificat exact distanta inscrisa pe el sa corespunza la focalizare perfecta, cu un obiect situat fix la aceiasi distanta (era mai simplu daca trageam niste repere intre piese cu markerul la demontare).

De retinut:
-niciodata nu ai indeajuns de multe servetele de ochelari si alcool izopropilic in casa.
-cand mai dau lentilele jos, sa le si pun in ordinea si orientarea corespunzatoare demontarii, astfel incat sa le si montez corect la loc. Am refacut de 2 ori montajul si tot mitraliera iesea. Noroc ca nu-s combinatii si permutari prea multe intre 3 lentile (de fapt doua ca prima stiam sigur cum este asezata).
-nu stii sa desfaci un obiectiv pana nu te chinui jumatate de zi la primul.

Mai jos este rezultatul final.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Un maestru!:)

Anonim spunea...

un nou hobby ?.....

cccornel spunea...

Nou...? se pune la nou daca e de prin anii '80? Este adevarat ca atunci nu le desfaceam...

Cezar Popescu spunea...

daca te prinde serios dicstractia, sa iti cauti pe ebay niste cauciucuri de desfacut elementu frontal (gen http://netshop.hk/myshop/index.php?main_page=product_info&products_id=299&language=en da nu la pretu ala nesimptit) si cel putin un spanner wrench (http://www.amazon.com/Dot-Line-Spanner-Wrench-Imported/dp/B000HRD0K8)

Cezar Popescu spunea...

a… si pentru filete intepenite: wd-40 de la piese auto (lasat peste noapte sa patrunda bine) rezolva problema imediat ;)

cccornel spunea...

Spanner Wrench merita cumparat desi l-am facut deja dintr-un compas de tamplar usor "revizuit" la polizor.
Caucuioacele de desfacut elementul frontal chiar au un pret dement. Oricum cam asa imi inchipuiam si eu un dispozitiv de frictiune...oricum am cautat doua ore un dop de damigeana antic (de cauciuc), fara succes insa. Salvarea a venit de la Youtube unde un nene a demonstrat ca merge perfect operatiunea cu un capac de spray (la diametru corespunzator) pe buza caruia se pune o banda izolanta cat mai moale. La mine a mers cu banda izolanta de electrician (PVC) insa eram pregatit si cu o banda adeziva cauciucata in caz de esec.
Multumesc pentru ambele sugestii.

Cezar Popescu spunea...

eu am folosit cu succes o minusa de spalat vase mai grosuta. diferenta e ca cu "alea" speciale nu murdaresti elementul frontal si nu te chinui asa mult :)

cccornel spunea...

Eu am folosit, la disperare, pentru demontare, si o laveta noua de bucatarie usor umezita :)

Intrebare: Cunoasteti daca site-ul http://www.rockycameras.com/index.asp prezinta incredere in cazul in care vreau sa iau ceva cioburi de la ei?