luni, 19 mai 2008

Noapte muzeelor

Intre doua vizite lungi la spital, weekendul asta a trebuit sa ma lecuiesc si de Noaptea Muzeelor. Mai fara chef dar putin obligat de promisiunea data cuiva am purces impreuna cu persoana in zona Victoriei, pentru inceput. Aici spatiul pentru muzee este generos ca si distributia dealtfel….pentru ca avem Antipa, muzeul taranului roman cu cele doua stabilimente precum si pe cel de geologie. Dintre toate cel de geologie imi era necunoscut pana acum. Ne-am invartit 20 min in zona pentru un loc (ilegal evident) de parcare. Zona era intesata de pietoni si de masini …mai ceva ca la Inviere.
Numai buna cunoastere a strazilor dimprejur ne-a salvat de cursa de hamsteri.

In fata celor trei muzee erau hoarde deslantuite de baieti de baieti… cu sapunierele in mana sau cu tovarasa agatata de acelasi membru superior.
Am avut curajul sa intram la muzeul taranului roman…spatiu dealtfel foarte generos. Inauntru era atmosfera irespirabila de la caldura si umiditatea degajata de populatia mai sus amintita. Cred ca higrometrele muzeului au inregistrat curbe astronomice. Am trecut peste acestea incercand sa inteleg expozitia si sa fac circuitul complet. Pe masura ce inaintam imi era clar ca intentia mea este sortita esecului. Cohoardele de baieti de baieti puneau mana pe tot ce era expus iar fetele de fete pozau candid (o fi vreo legatura intre candid si candidoza?) langa exponate. Supraveghetoarele de serviciu urlau paroxistic “inchideti aparatul…pentru poze se plateste”. Mai toate erau cu gatul intins in toate directiile nereusind totusi sa acopere intreaga zona. Momentul culminand a fost cand am vazut o femeie mica si grasa cu fata de bucatareasa alaptand placida printre exponate. Chiar nu vroiam sa-i vad “tzatza” roza in exercitiul functiunii creatoare. Ne-am indreptat grabiti spre iesire unde o doamna custode cu un exponat in mana explica agitata unui coleg cum l-a prins pe unu ca incerca sa iasa cu obiectul din muzeu. Cum deja era mult prea mult ne-am indreptat spre parc, dupa ce am procurat o bere si o cafea. Racoarea noptii si parcul au reusit totusi sa ne relaxeze destul de mult incat sa nu regretam total iesirea. La intoarcere, dupa miezul noptii am observat totusi ca grupul de oameni din fata muzeului era mult mai mic. Cu toate astea nu am mai avut curajul sa intram undeva.
Noaptea muzeelor a fost o "reusita" totala asa cum natiei acestea ii reusesc toate proiectele organizatorice…..aproppo…e plina tara de manageri.

Niciun comentariu: