joi, 24 februarie 2011

Cronicuta de film - Goodbye Lenin!


Pentru cei pe care-i iubim suntem in stare sa creem lumi, chiar disparute.
Asta face si eroul nostru in 1990, un tanar est german care trebuie sa-si protejeze mama dupa o coma de 8 luni in care Germania de est se reunificase cu cea de vest iar intregul sistem (comunist) politic si administrativ al tarii fusese abandonat.
"El transforma apartamentul intr-un monument al fostului regim, insa lucrurile devin tot mai complicate pe masura ce mama ii cere ziare si vrea sa se uite la televizor, ca sa vada ca s-a intamplat in timpul comei ei".
Pentru asta va ajunge chiar sa inregistreze (si sa joace cu ajutorul prietenilor) false emisiuni de stiri TV est-germane pe care apoi sa le "serveasca" mamei bolnave;
"Goodbye Lenin! " este un film induiosator, 80% comedie si 20% drama si pe care il recomand cu placere. Situatiile "tranzitiei" de la comunism la "capitalism" sunt realist redate iar cei ce le-am trait putem depune marturie.
Actorii germani sunt foarte buni in acest film si extrem de veridici in rolurile pe care le fac. N-as putea sa remarc in mod special pe niciunul in afara personajului principal.  
Din pacate este un film pe care eu l-am vazut destul de tarziu fata de anul aparitiei sale (2003) insa am constatat ca premiile luate, de-a lungul acestui rastimp, nu sunt deloc intamplatoare.

P.S. In film am regasit si multe lucruri familiare. Printre ele si televizorul color Cromatic la care parintii nostrii stateau la coada cu lunile sa-l cumpere pe 6 salarii medii; 

Niciun comentariu: