miercuri, 11 martie 2009

Cele 7 porunci

Nu-s ce-mi veni mie aseara sa ma uit la Nasu'. Am ratat serialul "Regina" pentru un invitat al Nasului-grea pierdere-va zic.
Invitatul asta cica mai fusese invitat la el, dareu nu-l prinsesem atunci. Era un domn, pe numele lui Ovidiu Bujor, domn toba de botanica si mai ales in domeniul plantelor si remediilor naturale din plante.
In afara de multe lucruri pe care le stiam de la medicina homeopata, tipul a avut de expus doua liste de lucruri care scurteaza sau care prelungesc viata.
La prima vedere simplitatea celor spuse te-ar putea face sa razi insa daca stai putin stramb si reflectezi drept iti dai seama cat de simplu si adevarat este totul si cat de aberant si complicat facem noi totul.
Intrebarea care ramane dupa ce citesti cele doua liste este daca oare mai suntem capabili sa traim asa cum vrem sau daca viata noastra este supusa vremurilor iar nu suntem decat niste spectatori ai propriilor noastre "vieti";
S-ar putea transforma aceste liste intr-un "decalog" modern ? In ce masura am putea sa-l respectam azi?

Lucruri care scurteaza viata:
1. Invidia
2. Lupta neloiala pentru existenta
3. Fuga dupa bani prin orice mijloace
4. Schimbarea brusca a modului de viata
5. Suprapoluarea
6. Indepartarea de natura
7. Greselile pe care le-am facut (morale / spirituale)

Lucruri care prelungesc viata:
1. Alimentatia corecta
2.Cultivarea mentalului (gandirea pozitiva si cultivarea optimismului)
3. Sa daruiesti mult si sa pretinzi putin
4. Respectarea timpului de odihna
5. Evitarea sedentarismului
6. Prevenirea poluarii (aici am inteles totusi ca se referea la excesele pe care suntem obisnuiti sa le facem cu trupul nostru);
7. Iubirea de Creator si Creatie

2 comentarii:

Anonim spunea...

1 Alimentatia corecta -sa mananc organic costa dublu si asta ma duce cu gandu la goana dupa bani ...nu e bine :)..nu e bine nicicum
2 Cultivarea mentalului -ce ma fac cand vine colegu cu constiinta cat o samanta de floarea soarelui care nu cunoaste termenul de loialitate...nu e bine :)..nu e bine deloc
3 Sa daruiesti mult si sa pretinzi putin .....nu se poate asa ceva ...e ca si cum ai spune daruiete-mi timpul, banii , sufletul ..daruieste-te si ma mai gandesc daca fac sau nu ceva cu tine :)
4 Respectarea timpului de odihna ...eu as vrea dar nu ma lasa altii ..ar trebui sa imi schimb brusc stilul de viata ...si nu e bine ...nu e bine deloc
5 Evitarea sedentarismului ...pai nu am cum ...ca doar sunt in disperata fuga dupa bani ...12 ore pe zi de birou ....nu e bine ...nu e bine deloc
6 Prevenirea poluarii ...sunt pe ele ...lupt sa ma autoeduc in privinta asta si sunt tare mandra de mine
7 Iubirea de Creator si de Creatie ...cu iubirea am stat prost de cand ma stiu ...nu e bine ...nu e bine deloc

Interesant ...am incercat sa fac putin haz de necaz ...una peste alta treaba e nasoala ...de multe ori esti fortat de imprejurari sa faci ce nu ar trebui sa faci.

cccornel spunea...

Si uite asa nu apucam pensia...da' nu-i rau ca cica populatia e in imbatranire...ceea ce inseamna ca nu prea mai are cine sa-ti plateasca pensia.