joi, 19 februarie 2009

Sisteme corupte sau oameni care corup sistemele?

Sa-mi bag picioarele in ea de treaba pentru ce am patit azi.
Am intrat la un Mega Image (nu fac reclama mai) sa-mi iau ceva fructe pentru pranz (azi e ziua cu fructe). In interior era o aurolaca....jegoasaaaaa.........da' jegoasa frateeeeeee rau. Totul pe ea avea luciu de jeg. Nu cred ca se mai spalese de cel putin un an. Parul cel putin arata clar asta. Dupa ce a cantarit intens, din ochi, niste produse de panificatie, a pus mana jegoasa pe spatula aia metalica cu care iti alegi chiflele (ocazie cu care i-am vazut si degetele "decorate" cu unghii superjegoase) si si-a luat marfa.

La iesire am avut grija sa merg la alta casa decat cea la care se asezase individa dar din pacate numai doua case de marcat erau la magazinasul asta asa ca am putut vedea exact desfasurarea actiunii.
Aurolaca si-a cerut scuze pentru felul in care se prezenta in lume, casiera n-a zis nimic, i-a taxat totul (mancare si tigari) si cand sa plateasca o vad nenicule ca scoate un card bancar........
Dupa ce a semnat pe chitanta de la card s-a carat lasandu-ne pe toti ceva mai putin congestionati nazal.
Casiera facea fetze-fetze cu supraveghetorul de la case...ca ea nu mai poate...ala saracul o dadea la intors ca asta e....ca si individa aia este om totusi.......
Chestia asta m-a facut sa ma gandesc cat de mult poate decadea o fiinta umana. Cauzele pot fi multiple...o boala psihica, o situatie de viata sau de familie, habar n-am care. Cert este ca societatea noastra e complet nepasatoare. S-ar presupune ca dupa 2000 de ani de civilizatie suntem in stare sa ne organizam astfel incat sa avem grija si de acesti nefericiti. Uite ca nu se intampla asa, cel putin nu in Romania. De platit platim in continuare impozite, aparent avem si servicii sociale dotate cu asistenti sociali, psihologi etc. Scolarizam special asistenti sociali in universitati pentru chestia asta si totusi...nu functioneza frate mecanismul. Nu ca ar fi singurul care nu functioneaza in tara asta dar.....ar trebui sa ne doara. Stim exact ce nu functioneaza, stim si de ce insa, efectiv ori nu putem ajunge in pozitia in care sa indreptam sistemul schiop, ori de fapt dormim prea adanc.

P.S. Acum cativa ani, cand era moda infiintarii fundatiilor pentru scutiri vamale la masini se estima ca pentru fiecare copil al strazii existau doua fundatii dedicate.

Niciun comentariu: