luni, 26 ianuarie 2009

Carti prin citate-Studii despre iubire (I)-de Jose Ortega y Gasset

Azi inauguram o noua rubricuta care vrea ea sa promoveze cititul. Aceasta inseamna-ca scriu despre carti pe care cred eu ca ar trebui sa nu le ratati daca sunteti in stare sa cititi mai mult decat ziarul Libertatea.
M-am gandit sa promovez cartea respectiva numai prin citate interesante din acea carte.
Stiu ca sunteti dezamagiti ca nu fac critica de carte sau macar sa povestesc cate ceva din cartile citite dar mi se pare cu mult mai interesant astfel.
Azi- citate din cartea din titlu.

"Femeia indragostita prefera nelinistea provocata de catre barbatul iubit indiferentei idolore"

"In actul de a iubi parasim linistea si repausul din launtrul nostru si emigram virtualmente catre obiect. Iar aceasta stare perpetua de emigrare inseamna a iubi"

"Am putea spune ca iubirea nu este un foc de arma, ci o emanatie continua, o iradiere psihica ce merge de la indragostit catre obiectul iubirii."

"Ne indragostim atunci cand imaginatia noastra proiecteaza asupra altei persoane perfectiuni inexistente. Intr-o buna zi fantasmagoria se imprastie si o data cu ea moare dragostea."

"Don Juan nu este barbatul care face curte femeilor, ci barbatul caruia femeile ii fac curte. "

Va urma...dat fiind tema interesanta.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Rodica Ojog Brasoveanu...are carti bune!
Asta pentru ca eu acum sunt la capitolul Rodica Ojog Brasoveanu, am mai cumpart azi trei carti scrise de ea, si cred ca una din cele cumparate o si comandasem pe net....of, memoria asta!

cccornel spunea...

Din cate am auzit tipa nu avea mostenitori...ca atare drepturile asupra romanelor ei sunt in aer...fapt pentru care orice editor le fura fara sa plateasca ceva cuiva.

Anonim spunea...

Nu am stiut ca nu are mostenitor, eu stiu ca-mi plac mult de tot cartile ei!
Am cumparat 9 pana acum, din care 2 dubluri, de asa e cand comanzi pe net, si te trezesti sa le cumpari si din magazin!

Anonim spunea...

Sofia ...sa fim si noi intelegatori ca al tau sot si sa iti spunem ...bine ca nu le-ai luat pe toate 4 ....:)

Strumful spunea...

Da, bine, dar nu mai aveam mult!
Noroc cu prietenii, am cui sa le dariuiesc:D!