sâmbătă, 20 decembrie 2008

Anul acesta mi-a scris chiar Mos Craciun

Uite asa...am avut surpriza aseara pe cand eram la teatru sa primesc un mic sms, care m-a bucurat teribil, de la Mos Craciun tocmai din UK.
Zicea cam asa: "Have picked up the camera".

Da, inteleg, nu pricepeti mare lucru deci trebuie sa ma explic.
Anul asta mi-am zis ca de Craciun sa-i zic mosului sa-mi upgradeze camera cu care fac fotografii cu pretentii artistice. Dupa indelunga studiere a disponibilitatilor existente pe piata, reviste de fotografie, site-uri de producatori de camere, forumuri si intrebat confrati mai experimentati (din Romania si Canada) am ajuns la concluzia ca mosul trebuie musai sa-mi aduca anul asta un Nikon D90-varianta cu obiectiv de kit. Am hotarat eu si accesoriile necesare (lentile, grip si baterie de rezerva, etc). Zic hai sa vedem de unde ar putea mosul sa mi-l aduca (cumpere). Pe pagina locala a producatorului acest produs are pretul de vanzare recomandat de 899 Euro.
Zic din nou...e cam mult mosule dar poate ca face.

Hai sa vad cine il vinde....aici m-am dat pe spate total. Nu exista un vanzator in Romania care sa-l vanda cu mai putin de ....4ooo RON (adica 1000 euro cel putin...ati citit bine).
Daca nu ma crezi ia si te uita aici sau aici. Unii chiar vor mai mult pentru el.
Ce promotii de Craciun? Ce pret recomandat de producator frateeee?
Comersantul roman daca tot si-a facut magazin vrea sa-l vanda daca se poate dublu fata de pretul de productie.

Cum de la 1 Ianuarie anul trecut suntem in UE si deci adio taxe vamale hai sa ma uit si pe afara sa vad cu ce preturi vand comersantii si acolo. Redau mai jos o lista de magazine online (din UK) precum si preturile cu care se vinde acolo in aceasta perioada aceiasi camera foto:

jessops.....714 pounds (adica 790 Euro)
dixons ................714 pounds (adica vreo 790 Euro)
ukdigital.......699 pounds (adica cam 775 Euro)
cameraworld.....699 pounds (adica cam 775 Euro)
purelygadgets....749 pounds (adica vreo 830 Euro)
In toate preturile astea aveai inclus transportul in UK precum si posibilitatea sa-l dai inapoi dupa 20 zile daca nu iti place, fara pierderi banesti.

Mosule...astia de aici ne fura domnule!
Cum dracu sa coste domnule cu 30% mai mult acelasi produs in Romania, unde stim cat sunt salariile fata de alea din UK? Cum e posibil asa ceva? Cum naiba de au vanzari magazinele astea de la noi? Cine cumpara din ele la preturile astea nesimtite? Totusi 200 Euro inseamna 8000 RON adica cat o masina de spalat.
Uite asa m-am enervat si i-am zis mosului sa vina cu cadoul meu de Craciun tocmai din regat.
Mosul a fost amabil si ieri mi-a ridicat camera pe care o rezervase telefonic inca din Romania. Accesoriile vin si ele in cateva zile prin curier asa ca promit sa produc poze mai bune acum ca sunt "proud Nikonian".

P.S.-Mosul zice ca daca cumperi de bani multicei te duci in "Tottenham court road" din Londra, ceri produsele si cu ele pe tejghea ceri nesimtit o reducere de 10%. Mai toata lumea face asa de Craciun in UK.

SPRIJINITI ECONOMIA NATIONALA! CUMPARATI DIN ROMANIA!

Niciun comentariu: