marți, 25 martie 2008

Cronicuta de teatru-Dulcea pasăre a tinereţii


Regia: Tudor Mărăscu
Decoruri: Ioana Cantuniari Marcu
Costume: Ioana Cantuniari Marcu
Muzică: Vasile Manta
Alexandra Del Lago : Adela Mărculescu
Boss Finley : Damian Crâşmaru
Chance Wayne : Ionuţ Adăscăliţei
Tom Finley : Marius Rizea
Mătuşa Nonnie : Sanda Toma
Heavenly : linca Goia
Viorica Vodă (cu schimbul probabil J-numai duminica)
Miss Lucy : Vivian Alivizache
George Scudder : Armand Calotă
Stuff : Răzvan Oprea
Bud : Tomi Cristin
Scotty : Cristian Creţu
Hatcher : Marcelo Cobzariu
Instigatorul : Mihai Niculescu
Violet : Erika Băieşu
Edna Adriana Guluţanu
Fly Dan Ursu

Un Tennessee Williams într-o distribuţie modesta. Coruptie si rau moral (unde naiba am mai vazut asta?) in toata societatea.
O istorie a unui hoinar fara casa, Chance Wayne care incearca sa se intoarca in orasul natal pentru a da peste nas celor care-i preziceau esecul. La bratul unei vedete de cinema in declin isi regaseste aici prima si unica marea iubire-pe Heavenly. Cum puternica familie a acesteia nu-l doreste cu nici un chip in oras (din motive care ies la lumina la final) vor face totul pentru a-i da talpasita.
Comparatia cu filmul din 1962 al lui Richard Brooks, cu Paul Newman şi Geraldine Page poate fi facuta in mintea celor care l-au vazut insa nu foloseste foarte mult spectacolului de teatru.
Adela Marculescu functioneaza exact ca un mecanism de ceasornic elvetian astfel incat nu i se poate reprosa nimic in afara de diferenta de varsta mult prea mare fata de Ionuţ Adăscăliţei.
Exista intre acestia doi si scene foarte convingatoare si bine jucate in care sala devine captivata.
Damian Crîşmaru este un Boss Finley expansiv dar cu mult humor.
Vivian Alivizache, buna in rolul de Miss Lucy insa din pacate prea in varsta pentru a fi si convingatoare in rol de amanta de bogatas sudist.
Heavenly, jucata de Viorica Vodă, este un rol insignificant si usor de trecut cu vederea.Restul actorilor din piesa joaca neconvingator la nivel de amator chiar cu exceptia lui Marius Rizea si lui Armand Calotă.
Scena finala in care personajul principal alege pedeapsa oferita de cei care nu-l vor in oras (castrarea) este neconvingatoare si expeditiva.
Spectacolul din mica si incomoda sala Atelier a TNB va poate da o idee despre opera lui Tennessee Williams.

P.S. –Pentru manelista mucegaita cu sacou grena din piele (pe care am avut ghinionul sa o am in spatele meu) si care nu poate sta 2.5 ore concentrata la un spectacol de teatru fara sa foscaie si sa bataie din picior-recomand cu caldura Mc Donald’s-ul de la Mall pentru duminica seara.

Niciun comentariu: