miercuri, 6 februarie 2008

Agentia de anti-publicitate

Azi am poftit la ceva saratele cand am vazut o patiserie curatica. I-am calcat pragul iar madama care servea, intr-un exces de zel, ca tot comandasem de multi bani, s-a apucat sa-mi bage produsul in doua pungi…ca e mai sigur. Intr-un exces de zel si eu , desi era clar ca erau proaspete dupa cat de mult vindeau, m-am apucat sa intreb de prospetimea saratelelor. Duduia a adaugat ca nu au cand sa se invecheasca dar si ca ei nu vand ca Fornetti produse congelate din 2004.
Instantaneu mi-a venit ideea sa fac o….. agentie de antipublicitate. Hai ca ar fi tare sa functioneze in toata regula si sa produca si plusvaloare.
Ma gandesc la o agentie cu tot tacamul in regula adica cu sefi de campanii, sefi de conturi, department de creatie subliminala, bugete, canale de media, tipologii de campanii, maniere de abordare, strategii de promovare, campanii de publicitate integrate, flexibilitate, putere de penetrare, viteza de reactie, opportunities to see/hear, numãrul presupus in cercetãrile audientei de oportunitãti de a vedea/auzi o reclamã in rândul publicului tintã, mediile OTS in rândul audientei acoperite functie de mediile OTH in diferite mijloace media, open promotion, run-out strategy, operating statement, market penetration, market positioning si alte prostii de acest gen. Chiar ca ar fi tare, parka vad campania Coca Cola impotriva Pepsi sau Nike impotriva Adidas....aaaaa……..tocmai m-a sunat o amica din bransa……cica e interzis de lege dar se practica….na…acum cade si asta.
Va mai spun daca mai am idei.

2 comentarii:

Anonim spunea...

o idee stupida...gentie de anti-upblicitate? e la fel de stupid cum ai face o anti-facultate, un anti-servici o sa na trezim si anti-teatru sau anti-filme.

cccornel spunea...

Draga Victor-incerc sa iti explic ce vroiam sa spun prin aceasta anti-publicitate pe care multi ar merita-o si care tie ti se pare stupida:
Exista un fenomen economic numit "Brand Extension and Stretching" prin care numele unuei companii sau al unui produs este extins si asupra altora. Asta inseamna ca pentru zeul numit "produs, plusvaloare, margin etc" Adidas va face de maine parfumuri, sosete, sampoane, ceasuri si alte cacaturi (ceea ce si face deja azi). Da-mi voie sa-ti spun ca un ceas Adidas are aceiasi valoare ca unul QsQ facut pe vapor. Eu unul am si pantofi de sport cu staif Adidas si care nu pot fi purtati de mizerabili ce sunt facuti. Pentru astia ar merita inventata anti-reclama.

P.S. In alta ordine de idei da-mi voie sa cred ca nu este nevoie sa fim toti PRO...din cand in cand e bine sa mai fim si ANTI la cate ceva.